Historia marki Marbo

Od prostych toreb codziennego użytku, przez plecaki szkolne i turystyczne - po najwyższej jakości cenione na rynku torby medyczne. Oto historia Marbo - firmy z rodzinnymi tradycjami. Marbo to polska marka, której założycielami są Marek i Bożena Ulikowscy. To właśnie od imion właścicieli powstała nazwa firmy, której początki sięgają lat 80 tych.

Starachowice mieszczące się w województwie świętokrzyskim, to właśnie tutaj przy ul. Górnej powstał pierwszy zakład produkcyjny Marbo. Z biegiem lat rozbudowywany i rozwijany pod kątem technologicznym, produkcyjnym i magazynowym, jednak wciąż niezmiennie w tym samym miejscu. To tutaj rozpoczęła się i nadal tworzy historia firmy.

Dekady produkcji i rozwoju doprowadziły nas do miejsca, w którym obecnie się znajdujemy - jako czołowi producenci znanych i obdarzonych zaufaniem produktów medycznych.

W Marbo cenimy przede wszystkim ludzi, to właśnie oni tworzą zespół, który sprosta wszelkim oczekiwaniom i z dbałością o każdy detal stworzy produkt najwyższej jakości.

Już od początku działalności firmy skupiamy się na wzmacnianiu relacji między pracownikami i osobami z najbliższego otoczenia firmy, dlatego organizowane są cykliczne spotkania czy też wyjazdy integracyjne dla pracowników, będących integralną częścią sukcesu całej firmy.

W pomieszczeniach domu specjalnie zaaranżowanych i dostosowanych na potrzeby produkowania pierwszych toreb codziennego użytku czy też fartuchów pracuje kilku pracowników. Tak wyglądają początki produkcyjne przedsiębiorstwa.

Rozpoczyna się działalność Marbo na większą skalę. Jej podstawowy zakres obejmuje produkcję kosmetyczek i fartuchów pracowniczych.

Końcówka lat 80. to jeden z przełomowych momentów, ponieważ otwiera się pierwsza lina produkcyjna toreb turystycznych i sportowych oraz plecaków. Cechuje je doskonała wytrzymałość, szeroka dostępność oraz bogata gama kolorystyczna.

Produkcja do roku 1999 opiera się na maszynach ówczesnego lidera sprzedaży i produkcji maszyn do szycia - Łucznik.

Produkty Marbo wciąż zyskują na popularności i mają rzesze sympatyków, goszcząc w domach wielu Polaków i towarzysząc im nie tylko podczas podróży i wypraw turystycznych, ale również w drodze do szkoły czy pracy. Nasze produkty można znaleźć w ponad 1000 sklepów i hurtowni w całym kraju.

Nowe milenium dla naszej firmy czas dynamicznego rozwoju i innowacji. Podejmujemy decyzję o rozbudowie pomieszczeń produkcyjnych i magazynowych o nowo powstały budynek o powierzchni ponad 2 000 m2. Nowością w procesie produkcyjnym jest wprowadzenie tkaniny 600/600 oraz rozbudowa parku maszynowego o maszyny renomowanej marki Dürkopp Adler.

Rozwój oferty produktów turystycznych, plecaków szkolnych i sportowych oraz teczek na laptopy.

Kolejnym przełomem jest powstanie pierwszych modeli toreb medycznych. Flagowymi produktami, z którymi bardzo związana jest nasza marka jest torba medyczna TRM-2 oraz apteczka plecakowa TRM-45.To właśnie one odniosły ogromny sukces na rynku polskim i zagranicznym za sprawą swej funkcjonalności.

W nieustannym dążeniu do realizacji ambitnych wyzwań i projektów, a także wszelkich zadań produkcyjnych ogromną rolę odgrywa Ewa Kamińska, która już w roku 1994 obejmuje funkcję kierownika produkcji i głównego projektanta.

W jej pracowni powstają precyzyjnie dopracowane projekty nowych produktów, wszelkie szkice oraz koncepcje. To, co wyróżnia Panią Ewę jako głównego projektanta to połączenie wykształcenia, doświadczenia oraz kreatywności, a także artystyczne wyczucie i zrozumienie funkcjonalności i przeznaczenia produktów już w procesie ich tworzenia. Jako szef produkcji projektant doskonale wie co to świadomość procesu projektowego oraz rozumie relację między funkcją i konstrukcją nowych modeli toreb i plecaków.

By zwiększyć konkurencyjność firmy uczestniczymy w targach branżowych i licznych wydarzeniach/eventach. Nasza oferta zostaje poszerzona o nowe modele toreb, plecaków medycznych i akcesoriów niezbędnych do pracy lekarza, ratownika medycznego czy też pielęgniarki.

Kolejnym etapem ewolucji firmy jest zmiana strategii. Skupienie produkcji na torbach medycznych, dążąc jednocześnie do ekspansji na rynki zagraniczne. Odejście od produkcji tornistrów, plecaków szkolnych i toreb podróżnych, na rzecz toreb medycznych.

Ewolucja logo

Zaufane Opinie IdoSell
4.86 / 5.00 99 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-10-30
Jestem bardzo zadowolony z zakupu
2024-06-11
Szybko i bez problemów.
pixel